شناسهٔ خبر: 14611 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت پروژه‌های راه وشهرسازی شهرستان خداآفرین

جاده کلیبر - خداآفرین مدیرراهداری اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت: در حوزه راهداری ۵۰ کیلومتر خط کشی، ۱۰۰ متر نصب گاردریل, ۶۰ مترمربع تابلوهای اطلاعاتی و نصب۲۰۰ عدد علائم در شهرستان خداآفرین انجام گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی، پیشرفت پروژه‌های راه و شهرسازی شهرستان خداآفرین با حضور فرماندار این شهرستان در محل دفتر مدیریت بررسی شد.

حسین حسن‌زاده مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در این نشست اظهار کرد: در حوزه راهداری ۵۰ کیلومتر خط کشی، ۱۰۰ متر نصب گاردریل, ۶۰ مترمربع تابلوهای اطلاعاتی و۲۰۰ عدد علائم در این شهرستان انجام گرفته است.

وی افزود : ۷۵ دستگاه از ماشین آلات فرسوده از رده خارج شده تا نسبت به نوسازی ناوگان اقدام شود که شهرستان خداآفرین نیز در اولویت نوسازی قرار دارد.

فیروز بی‌مقدار مدیر ساخت و توسعه راه‌های این اداره کل نیز گفت: ۴۶۳ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان قرار دارد که ۱۳۴ کیلومتر آن آسفالت و ۵۱ کیلومتر آن شن‌ریزی شده و ۲۷۸ کیلومتر از آن خاکی است.

وی اظهار کرد: از ۱۵۰ روستای این شهرستان حدود ۷۰روستا زیر ۲۰ خانوار هستند و همچنین ۷۵ درصد خانوار روستایی از راه آسفالته برخوردارند.

فرماندار خداآفرین نیز ضمن قدردانی از خدمات اداره راه وشهرسازی خواستار انتصاب سریعتر سرپرست برای نمایندگی راه وشهرسازی در این شهرستان شد.

مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان شرقی نیز در این نشست اظهار کرد: این اداره کل باتوجه به تزانزیتی بودن قسمتی از محورهای این شهرستان توجه خاصی به پروژه‌های راهسازی و راهداری دارد.

اخلاقی افزود: با توجه به توریستی بودن منطقه، حفاظت از حریم راه‌ها در این شهرستان توجه خاصی را می‌طلبد که مدیریت راهداری اداره کل تمهیدات ویژه‌ای را بدین منظور اندیشیده است.

۵۴ کیلومترخط كشی در شهرستان ملكان

علاوه بر این، رحیم احدی رئیس اداره راه وشهرسازی ملکان نیز از انجام عملیات خط کشی در این شهرستان خبر داد و گفت:  حدود ۹ كیلومتر از باندهای رفت و برگشت لكه گیری و آسفالت جدیدالاحداث  بزرگراه ملكان به میاندوآب و بالعكس در سه خطه جمعا"بطول ۵۴ كیلومتر خط كشی شد.

وی افزود: امید است در آینده برای خط كشی راه‌های فرعی و روستایی حوزه شهرستان نیز به علت نیاز شدید مخصوصا" در ساعات شب اقدامات لازم به عمل آید./

 

نظر شما